Goldgarn is een relatief jong label in onze online boutique. Het label opgericht door Kerem Özcelik in 2015. Kerem groeide op als ondernemerszoon en zijn vader opende in 1975 als één van de eerste een jeanswinkel in Mannheim. Zijn passie en experise voor denims ontstond hier al. Meer dan 40 jaar later bestaat de liefde voor denim nog steeds.
Meer over Goldgarn jeans
De betekenis van Goldgarn is “gouden garen”, hetgeen tot uitdrukking komt in de kwaliteit van de stoffen van de broeken. Het team zet zich met alle liefde en passie in om de perfecte jeans broeken te creëren. Het kledingmerk richt zich bij zijn broeken vooral op de beste soepele pasvormen en hoogwaardige kwaliteit voor de drager. De prijs van de jeans varieert van 99 euro tot ongeveer 159 euro in onze webshop.
Ontwerp- en productieproces
De collectie wordt nog altijd ontworpen in Mannheim. Een bijzonder detail is dat elke broek een binnenzak heeft die bedrukt is met het symbool van de pleinen van Mannheim. Ook de diverse stijlen zijn vernoemd naar de stadsdelen van Mannheim. Het benadrukt hun diepe verbondenheid met de bruisende en creatieve stad. De liefde voor details zijn ook terug te vinden in de contrasterende stiksels, merkknopen, borduursels en prints aan de binnenzijde van de broeken, waardoor elke stijl een individuele look wordt gegeven. De kledingitems worden – relatief dichtbij huis – vervaardigd in ateliers in Italië en Turkije. In deze landen kopen zij ook de stoffen in. De spijkerbroeken worden op een traditionele en ambachtelijke wijze met veel aandacht en zorg gemaakt.
Collectie
De collectie biedt een diversiteit aan verschillende soorten denims, waarbij ze altijd de laatste trends laten zien. Van rechte en relaxed fits tot wijde mom fits, balloon en flared. De stoffen voelen soepel en comfortabel aan om te dragen. Bekende terugkerende modellen zijn; Lindenhof (in een wijde pasvorm of flared), Augusta (relaxte fit, draagt losjes) Rosengarten (straight/rechte fit) en de Luisenpark (balloon fit). De meeste fits zijn middel tot hight waist, voor aangenaam pascomfort. De denimkleuren voor de zomer variëren van midden blauw tot licht blauw, afgewisseld met beige tinten.
Duurzaamheid
Het label ziet het als hun plicht om een zo duurzaam mogelijk productieproces na te streven. Vandaar de slogan van de oprichter “de toekomst begint in het heden”. Het label participeert in projecten zoals het terugdringen van regionale kinderarmoede, drinkwatersponsoring in Mali en Bangladesh en het verzorgen van nieuwe sanitaire voorzieningen voor een school in Nairobi. Voor iedere verkoop wordt één euro gedoneerd aan één van de goede doelen via hun eigen fonds “Goldgarn Charity”. Wil je meer lezen over Incluso en duurzaamheid, kijk dan op onze pagina “We Care”.
Verkooppunten
Het succes van het jeanslabel is ook buiten Duitsland niet onopgemerkt gebleven en sinds kort is de collectie ook verkrijgbaar in de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. In een aantal jaar hebben zij al meer dan 150 verkooppunten. Naast een dameslijn verkopen zij ook een herenbroeken.
Online bestellen
Ben jij benieuwd geworden naar de unieke broeken van Goldgarn, neem dan snel een kijkje in de winkel in Roosendaal. Geen tijd of woon je niet in de buurt? Kijk dan op onze online webshop www.incluso.nl. Op werkdagen bestellen voor 13:00u betekent dat jouw items dezelfde dag nog worden verzonden. Wil je er zeker van zijn dat je favoriete item nog op voorraad is, reserveer dan het item via onze online shop en kom vrijblijvend langs om het item op een geschikt moment te passen in de winkel.